Search This Blog

Saturday 1 February 2014

Kali Pertama tapi Bukan Baru

Salam pembuka kata, post saya yang pertama selepas sekian waktu. Saya agak terkilan bila tiba-tiba rindukan blog yang tidak terusik bertahun-tahun tapi sudah tak dapat di akses kerana email saya pun sudah bertukar. Tapi Alhamdulillah ada juga hikmahnya sebab blog yang saya wujudkan tahun 2011 itu memang pelik isinya, banyak perkara negatif dan ketidakpuasan hati yang saya coretkan.Agaknya saya belum cukup 'masak' ketika itu.hehe

Alhamdulillah tahun 2014 adalah tahun yang paling gemilang dari permulaan, saya berdoa mudah-mudahan segala cita-cita, harapan dan doa tercapai. sedar tak sedar sudah 6 tahun saya bergelar pendidik. bukan sebarang pendidik. Saya memegang Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Pendidikan Khas), bidang saya ialah bidang ini yang telah saya pilih. Mengajar insan-insan penghuni syurga yang bergelar OKU. Perjalanan saya sudah lama bermula tapi cuma kini sahaja saya baru tersedar. Bahawa saya telah banyak buang masa, saya perlu berbuat sesuatu.

Semoga kewujudan blog ini menjadi titik tolak kepada niat saya untuk 'memberi' , berkongsi pengalaman dan serba sedikit ilmu tentang bidang pendidikan khas. Semoga jika ada kawan-kawan yang sedang mencari maklumat dapat memanfaatkan apa yang saya kongsikan. Ilmu Allah itu luas, apa yang kita tahu hanya bak sekadar setitik dakwat dilautan.

Wassalamu

No comments:

Post a Comment